Friday, June 8, 2012

Marriage of Figaro K.492, Overture (28.5.2012)

Siang dah lama berganti dengan malam. Aku masih di sini. Tercegat. Terdiam. Terkesima. Terkesan di hati aku dengan statement someone. Mummy cakap, Zaty kena study and dapatkan Master dulu. Baru boleh kahwin. Aku cuma dengar cakap mummy dan tersenyum sendiri. Maklum sangat sekarang musim kahwin. Cuti ni saja, 2 orang cousin aku kahwin. So mummy pun cakap tak lama lagi my turn.

Aku just tersenyum dan berlalu pergi dari situ. Aku tak mahu mummy lebih-lebih bercakap pasal jodoh. Nanti tak pasal-pasal mummy cakap dia nak tentukan jodoh aku. Oh no tak nak lah aku. *nak kahwin dengan Mr Superman aku tu

Aku text dia dan bagitahu dia aku kena completekan Master aku dulu baru boleh kahwin. Dia reply dan katanya, ‘ALAMAK. LAMA LAGI LAH KALAU MACAM TU.’ Sedih aku dibuatnya. Lalu aku buat keputusan untuk reply  ‘TAPI AWAK KENA DENGAR CAKAP IBU ABAH AWAK. KALAU DIORANG SURUH AWAK KAHWIN, THEN AWAK KAHWIN LAH. JANGAN TUNGGU SAYA.’

Apa yang dibalasnya seriously buat aku menangis. Dia tanya aku macam mana dengan relation kami? Macam mana dengan aku? Dia harap sangat jodoh dia adalah aku dan kami dapat kahwin secepat mungkin.

OMG! Aku tak sangka dia sangat matang dalam berfikiran. Jauh bezanya dengan aku. Kalau nak compare dengan aku yang kebudak-budakan ni. Alamak~ bagai langit dengan bumi lah gayanya.

*hurm kantoi ROCKER menangis



No comments: