Friday, June 8, 2012

30th May 2012

Hari ni aku menyaksikan majlis akad nikah yang pertama dalam hidup aku. Setelah berusia 17 tahun dan lebih sikit, ini la kali pertama aku jadi penonton majlis akad nikah. Alahai so sweeeetttt...

Oh my god. Pukul 11 lebih kami bertolak dari rumah Abg Ijan ke Alor Star. Walaweyy Abg Ijan menyemartkan diri pakai baju melayu biru muda. Aku plak terlari tema. Pergi pakai kebaya biru tua. Tapi kisah plak aku. Bukan aku yang nak kahwin.
*walaupun malam before tu aku yang melebih lebih pakai inai dan mandi lama-lama macam aku yang nak jadi pengantinnya

Haha:) lawak sangat bila aku terkenangkan peristiwa malam tadi. Sibuk sangat aku melayan angan-angan aku yang sememangnya dibawa angin ke arah pantai barat. Teringat sangat aku dengan Mr Superman KB aku tu. Sampai terhiris jari aku. Nak sangat berangan? Ambik kau. Kan dah berdarah-darah tangan aku. Yang syoknya, tak rasa sakit sampai la ada mak cik tegur jari kau dah berdarah dik oi.

Hah! Masa tu menjerit aku. Tak ke sakit jari manis aku tu. Dah pakai inai, nampak macam inai tu cair je. Dab darah tu dengan tissue, sekali tengok sampai half tissue penuh dengan darah manis aku tu. Semua makcik dekat dapur tu tegur aku. Sampai tak sedar~ tengah ingatkan anak teruna sape? Nak je aku cakap >ingatkan anak cikgu math and bm< Hurm. At last aku senyum je and blah dari dapur pergi cari ayah aku and nanges kat dia. Masa kat dapur buat muka tough and tahan sakit. Sampai je kat ayah, air mata mengalir dah macam air terjun. Ayah cakap, *manja sangat anak ayah ni. Baru berdarah sikit

No comments: