Tuesday, May 22, 2012

faith :)

when a story begins you dont need to say no..
it comes and go..
and still when every time it comes to you..
open your eyes to the faith..

one day:

Saya pun macam awak. Cuba untuk jadikan relation ni kekal sehingga akhir hayat. Tapi jika perpisahan terjadi, apa yang mampu untuk saya buat? Hanya mampu menangis dan berharap semua ni tak berlaku. Saya tiada daya untuk tentukan semuanya mengikut keinginan saya. Semua orang ada harapan. Begitu juga dengan saya. Semua orang berusaha untuk kejar apa yang mereka impikan. Begitu juga dengan saya yang nak sangat relation ni berjaya. Tapi adakah semua orang berjaya capai impian mereka? Sudah tentu tak~ hanya sesetengah sahaja. Yang lain hanya diberikan impian yang lain untuk dikejar dan lupakan impian yang gagal dicapai. Itulah lumrah kehidupan. Tiada siapa mampu untuk pastikan apa yang mereka haraokan dapat diperoleh. Tapi apa gunanya harapan jika tiada usaha? Usaha amat diperlukan. Keredhaan Allah tak datang sendiri melainkan dengan dicari tapi bukan semua yang berjaya untuk mendapatkannya. Kaitkan apa yang saya bagitahu tadi dengan apa yang saya harapkan. Tak senang untuk saya lepaskan jikalau saya sudah susah payah untuk dapatkannya. Fikir- fikirkanlah..

*true story derr~ kau mampu??


No comments: